Η τεχνολογία 5G θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων

Η τεχνολογία 5G θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων

Η τεχνολογία 5G θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων. Η ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει όχι μόνο την ταχύτερη καταγραφή των δεδομένων παραγωγής, αλλά και την άμεση βελτιστοποίηση ολόκληρης της διαδικασίας. Στο μέλλον, η τεχνολογία μπορεί να συνδράμει στο σχεδιασμό πιο αποδοτικών οχημάτων με εντελώς νέα χαρακτηριστικά.

Η τελευταία γενιά ασύρματων δικτύων παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία, αποτελεσματικότητα και μεγαλύτερες ταχύτητες δεδομένων. Αυτό δημιουργεί εντελώς νέες ευκαιρίες για την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η παγκόσμια ανάπτυξη της τεχνολογίας 5G είναι δυναμική, αλλά διαφέρει από ήπειρο σε ήπειρο. Η έκθεση GSMA Mobile Economy Europe 2022 δείχνει ότι η κάλυψη δικτύου 5G στην Ευρώπη θα αυξηθεί στο 70% έως το 2025 από το 47% που ήταν το 2021. Συγκριτικά, η κάλυψη δικτύου 5G στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να είναι 98% την ίδια στιγμή.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU), τα χαρακτηριστικά του προτύπου 5G αντιστοιχούν σε ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων έως και 20 Gbps για λήψεις και έως 10 Gbps για μεταφορτώσεις με μέγιστη καθυστέρηση έως και 4 ms. Το πιθανό φορτίο δικτύου είναι έως και 1 εκατομμύριο συσκευές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του προτύπου είναι η σταθερότητά του. Η σύνδεση διατηρείται ακόμα όταν ένα όχημα κινείται με ταχύτητες έως και 500χλμ/ώρα.

Μέσα από αυτήν την τεχνολογία οι κατασκευαστές ανταλλακτικών, αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να επωφεληθούν περισσότερο από τα οφέλη της, καθώς τα μηχανήματα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες που μπορούν να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια να τα χρησιμοποιούν για να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία μαζικής παραγωγής. Τα έξυπνα ρομπότ που επικοινωνούν μεταξύ τους μπορούν να μειώσουν τα σφάλματα και να εξορθολογήσουν την κατανάλωση ενέργειας, κάτι που μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους. Η άμεση επικοινωνία με συσκευές σε ένα «έξυπνο» εργοστάσιο έχει ως αποτέλεσμα μικρότερους χρόνους ολοκλήρωσης μιας εργασίας και χαμηλότερο κόστος, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη ευελιξία στα διαφορετικά στάδια παραγωγής αυτοκινήτων. Ορισμένοι κατασκευαστές ήδη εκμεταλλεύονται τις βελτιώσεις που προσφέρει η τεχνολογία 5G. Η Volkswagen στο εργοστάσιό της στο Βόλφσμπουργκ, για παράδειγμα, το χρησιμοποιεί για την ασύρματη μετάδοση λογισμικού και τη δοκιμή αυτόνομων αυτοκινήτων. Η Ford στο εργοστάσιό της στην κομητεία του Έσσεξ έχει δημιουργήσει ένα ασύρματο δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ χειριστών και μηχανών, όπου η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω smartphone.

Οι δυνατότητες της τεχνολογίας 5G θα έχουν θέση στην αυτόνομη οδήγηση. Τα δεδομένα θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο. Με εκατονταπλάσια αύξηση στην ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων, η ανάπτυξη δικτύων 5G θα επιτρέψει την ασφαλή πλοήγηση των αυτόνομων αυτοκινήτων. Η τεχνολογία προσφέρει έως και διακόσιες φορές μικρότερο χρόνο αναμονής μεταξύ αποστολής και λήψης δεδομένων, σε σύγκριση με ένα δίκτυο 4G, με αποτέλεσμα ο χρόνος απόκρισης να είναι περίπου ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου.

Τέλος, χάρη στην τεχνολογία 5G θα αναπτυχθεί και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), όπου τα μπροστινά και τα πλαϊνά παράθυρα ενός αυτοκινήτου θα μπορούν να μετατραπούν σε οθόνες, οι οποίες θα μπορούν να παρουσιάζουν πληροφορίες από διαφορετικές πηγές.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»
ΚΥΠΡΟΣ

Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»

Επανέρχεται η κινεζική κοινοπραξία στο Βασιλικό: «Η ΕΤΥΦΑ δεν πληρώνει αλλαγές που ζήτησε»

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Επενδύουμε στην ΕΕ για την οριστική διευθέτηση του Κυπριακού

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ
ΚΟΣΜΟΣ

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ

Γάζα: O IDF εντόπισε τρεις νεκρούς ομήρους - Ανάμεσά τους το πτώμα της Σάνι Λουκ

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού
ΚΥΠΡΟΣ

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού

Αιχμές εναντίον της Αρχής κατά της Διαφθοράς από Νομική Υπηρεσία για την υπόθεση Κατσουνωτού

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία

Καβγάς ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ για τις τράπεζες: Τα μεγάλα κέρδη και η ακροδεξιά Μελόνι στην Ιταλία