Η νομιμότητα στη διακριτική ευχέρεια του υπουργού

Γράφει ο Αντώνης Πολυδώρου

Μπορεί ένας υπουργός, αυθαίρετα, να ανατρέπει μια απόλυτα εμπεριστατωμένη και αιτιολογημένη απόφαση για ένα καθαρά τεχνικό θέμα που λήφθηκε κατά συντριπτική πλειοψηφία από το αρμόδιο όργανο, με την οποία να καταργεί το τοπικό σχέδιο; Στην Κύπρο, όπου οι νόμοι καθημερινά επιβεβαιώνουν πως φτιάχνονται για να εξυπηρετούν τους πολιτικούς και τον περίγυρό τους, και όπου η κυβέρνηση δείχνει να έχει αφήσει προ πολλού κατά μέρος τα προσχήματα, τρέφεται και συντηρείται από τη διαπλοκή, τα πάντα γίνονται. Ακόμα και 10ώροφα κτήρια σε περιοχές ειδικού χαρακτήρα. Χωρίς μάλιστα να απαιτείται τεκμηρίωση, χωρίς να δίνεται καμιά εξήγηση. Και γι’ αυτή την ατέρμονη αναρχία τεράστιες ευθύνες φέρει και η κοινωνία.

Η αίτηση για ανέγερση του συγκεκριμένου πύργου είχε απασχολήσει για ένα μεγάλο διάστημα- μέχρι και την απόρριψή της από το δημοτικό συμβούλιο- όλες τις αρμόδιες αρχές και είχε οδηγήσει σε πρωτόγνωρες κινητοποιήσεις τους κατοίκους της περιοχής (και όχι μόνο). Πρόκειται άλλωστε για μια ανάπτυξη που αναιρεί τον χαρακτήρα της περιοχής που το ίδιο το κράτος, με το τοπικό σχέδιο, ανέδειξε. Παρά το γεγονός ότι είχε χρησιμοποιηθεί κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για επηρεασμό των φορέων (κλήθηκε ο αιτητής ενώπιον των δημοτικών συμβούλων για να μιλήσει για το έργο χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο, εμφανίστηκε να κατέχει έγγραφα που δεν θα έπρεπε ποτέ να είχε στην κατοχή του), και μετά από ασφυκτικές πιέσεις και σειρά αδικαιολόγητων αναβολών που ζητήθηκαν και δόθηκαν στον ιδιοκτήτη του τεμαχίου, η αίτηση τελικώς απορρίφθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την αρμόδια πολεοδομική αρχή, το δημοτικό συμβούλιο (24-3 για 10όροφο κτήριο και 18-7 για 8όροφο).

Πρέπει να συνδεθείτε / κάνετε εγγραφή για να διαβάσετε περισσότερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ