Το σχόλιο Βασιλείου, οι αντιδράσεις και ο όχλος των ημερών

Θα έλεγα ότι πάνω από όλα η ιστορία με το tweet της κυρίας Βασιλείου θα πρέπει να είναι διδακτική. Σκληρά διδακτική αλλά παρ’ όλα αυτά τέτοια. Για όλους μας.

Για όσους δεν την έμαθαν, μια περίληψη. Η κυρία Βασιλείου, σχολιάζοντας στον λογαριασμό της στο Twitter ανάρτηση χρήστη με άρθρο το οποίο έφερε τον τίτλο «Θεσσαλονίκη: Επιχειρηματίας συνελήφθη μετά από καταγγελία 24χρονης ότι τη βίασε σε σουίτα ξενοδοχείου» έγραψε το εξής: «Και πώς βρέθηκε στη σουίτα του ξενοδοχείου η 24χρονη; Θα πρέπει κάποιος να γνωρίζει όλα τα γεγονότα προτού βγάλει συμπέρασμα».

Το shitstorm που ακολούθησε ξεπέρασε βέβαια τα όρια της Κύπρου, φτάνοντας στην Ελλάδα και λαμβάνοντας πανελλαδικές διαστάσεις. Σε μια κατά τα άλλα βαρετή Κυριακή ο γνωστός όχλος των αργόσχολων κανιβάλων βρήκε μια θαυμάσια ευκαιρία να εκτονωθεί με ύβρεις και χαρακτηρισμούς οι οποίοι δεν μεταφέρονται. Μέχρι και gif με φτυσιές είδα. Κάποιοι δε… σταυροφόροι ενάντια στον ρατσισμό, εκτονώθηκαν με αναφορές προσβλητικές για την ηλικία της και σεξιστικές προτροπές να ασχοληθεί με την κουζίνα της. Και άλλα πολλά. 

Δεν αναφέρομαι βέβαια στις υπόλοιπες αντιδράσεις χρηστών οι οποίοι και οι οποίες πολύ έντονα μεν αλλά χωρίς να καταλήγουν σε αυτό το θλιβερό και επικίνδυνο για τον δημόσιο διάλογο επίπεδο και στο διά συνοπτικών διαδικασιών λιντσάρισμα μιας γυναίκας την οποία δεν γνώριζαν οι πλείστοι και οι πλείστες -στην Ελλάδα- επέκριναν την κυρία Βασιλείου για το σχόλιο αυτό. Όπως φυσικά και δεν αναφέρομαι στα ανάλογα σχόλια εδώ. 

Το σχόλιο της ήταν άτοπο. Ήταν ναι, αυτό που θα έκανε η γενιά των γονιών μας η οποία μεγάλωσε διαφορετικά. Εξίσου βεβιασμένα ή όχι, δεν το γνωρίζω. Ζούμε όμως στο 2022. Εδώ είναι και το μάθημα για την κυρία Βασιλείου αλλά και για τον καθένα μας στις μέρες των social media. Όμως εκείνη, μια γυναίκα η οποία ανέπτυξε δράση στο θέμα αυτό και όχι μόνο, γνώριζε πολύ καλά πως στις μέρες μας υπάρχει μια μεγάλη προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί το πανδημικό, όπως η ίδια το περιέγραφε σε άλλη ανάρτησή της, φαινόμενο των βιασμών και της σεξουαλικής παρενόχλησης. Παρά τις μεγάλες αντιξοότητες.

Από αυτό και μόνο, μπορεί να πει κανείς με άνεση ότι το σχόλιο ήταν ατυχέστατο. Ακόμα κι αν παρέπεμπε και σε κάτι ορθό, την ανάγκη να μην στήνονται λαϊκά δικαστήρια είναι σημαντικό άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται στη δημόσια σφαίρα να θυμούνται τα απλά και τα βασικά. 

Με κυριότερο ότι το «όχι» μιας γυναίκας, υπό οποιεσδήποτε περιστάσεις και ότι κι αν έχει προηγηθεί είναι «όχι». Ακόμα και εάν πρόκειται για μια γυναίκα η οποία αυτό επαγγέλλεται. Πόσω μάλλον για μια κοπέλα η οποία καταγγέλλει ότι ναρκώθηκε και βιάστηκε. 

Κάτι που ίσως η κυρία Βασιλείου να μην είχε καν διαβάσει όταν έκανε το σχόλιο. Και αυτό δεν θα έλεγα ότι είναι ελαφρυντικό. Μάλλον το αντίθετο. Και δείχνει πως δεν πρέπει να βιαζόμαστε και να γράφουμε παρορμητικά. Ειδικά στα social media και για τέτοια.

Από εκεί και πέρα όμως, και ερχόμενος στα δικά μας, δεν μπορώ να προσπεράσω την ισοπέδωση και τον κανιβαλισμό. Και δεν διανοούμαι να το κάνω.

«Θα έγραφες τα ίδια εάν το είχε πει ο Θεμιστοκλέους;», με ρώτησε κάποιος διότι και μια δική μου, διαφοροποιημένη από τα συνθήματα του εδώ όχλου τοποθέτηση, προκάλεσε τη λύσσα των γνωστών «προοδευτικών» τρολ -ένα είχε και τη φωτογραφία του Στάλιν και κήρυττε τα ανθρώπινα δικαιώματα!- όπως βέβαια και διάφορων «εναλλακτικών» και δήθεν τσοκάρων, ανδρών και γυναικών, οι οποίοι και οι οποίες παριστάνουν τους επαναστάτες, πλην όμως το μυαλό τους δεν τους επιτρέπει να συζητήσουν κάτι που αποκλίνει από το δικά τους ή εισηγείται κάτι άλλο.

Απάντησα ευθαρσώς: Όχι. Δεν θα έγραφα τα ίδια διότι η Βασιλείου δεν είναι Θεμιστοκλέους. Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα! Το ότι οποιοσδήποτε πει κάτι το οποίο δεν αρέσει σε όλους αυτούς και πολλούς άλλους ή το οποίο παρερμηνευθεί, θα λιθοβοληθεί με τον ίδιο τρόπο εύκολα και απλά προκειμένου να εκτονώνεται ο όχλος και να πουλάει πνεύμα. 

Πρέπει να συνδεθείτε / κάνετε εγγραφή για να διαβάσετε περισσότερα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ